Le Meridien Brand Identity

Le Meridien Branding Project

Le Meridien in the Starwood group has long been a hotel brand that combines art and boutiques as a gallery hotel. The change from Ritz-Carlton to Le Meridien is not only a luxurious interior renewal, but also a new position as a gallery hotel, aiming to atract young and sophisticated customers.

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M Contemporary Gallery Identity

M Contemporary Gallery Project

This is an art gallery space branding project in Le Meridien Seoul. It is a gallery space reflecting the vision of Le Meridien Seoul that extends beyond hotel business to art business. Tomorrow People has worked on naming and branding for the gallery.

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Mid Century Brand Identity

Mid Century Branding Project

This is an American-style fine dining area located on the first floor of Le Meridien Seoul. This place has a mood of entertainment and a young mood with media art and modern music. Tomorrow People has worked on naming and branding for the American Bistro & Pub space in Le Meridien Seoul.

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Chef Palette Brand Identity

Chef Palette Branding Project

We have done naming and branding for Le Meridien Seoul’s All Day Dining. The Le Meridien Seoul’s All Day Dining Space is the ultimate dining experience for Edward Kwon as a general chef, as well as an exotic atmosphere and unique experience of Neoclassic.

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Bronze Winner of 2017 K-Design Award

Crocodile Ladies is Bronze Winner of K-Design Award 2017

2017년 8월 26일, 크로커다일 레이디 리브랜딩 프로젝트가 아시아 3대 디자인 어워드인 K-DESIGN AWARD의 브론즈 위너로 수상하였습니다. 본 프로젝트는 한국 여성 패션의 1등을 지켜온 브랜드의 헤리티지를 공고히하고, 더불어 새로운 트렌드에 걸맞는 감성을 불어 넣어 새로운 여성 소비자 타깃을 소구하려는 프로젝트입니다. 크로커다일 레이디의 새로운 여성 소비자는 이전의 40대 여성과 다른, 자신만의 취향과 감각이 분명하고 항상 젊은 감성을 지향하는 새로운 40대(프리미엄 에이지)입니다. 이들를 위한 리브랜딩 컨셉은 어반 정글입니다. 우리는 크로커다일 레이디의 대표적인 상징인 악어와 악어의 서식지인 정글을 재해석하였습니다. 악어에게 정글은 따뜻한 생명력을 품은 생명의 공간입니다. 마찬가지로 프리미엄 포티에게도 도시 속에 자기만의 생명력을 품을 수 있는 자신만의 공간과 시간이 필요합니다. 오직 프리미엄 포티만이 향유할 수 있으며 어쩌면 도시 속 보이지 않는 자연이라 할 수 있는 이 곳을 우리는 어반 정글이라 보았습니다. 인상주의 예술가 앙리 루소는 자연 속 정글의 숨겨진 아름다움, 원초적인 감성을 그려냈습니다. 루소가 표현한 정글 속 숨겨져 있는 신비로운 생명들의 아름다움에서 영감을 받아 크로커다일 레이디의 새로운 브랜드 아이덴티티를 구현하였습니다.

On August 26, 2017, Crocodile Lady Rebranding Project was awarded Bronze Winner of K-DESIGN AWARD, Asia’s three major design awards. This project focuses on strengthening the brand heritage as the no.1 fashion brand for Korean women, along with appealing to new consumer targets based on our renewed features for new trends. Crocodile Lady is targeting new women’s consumers in their Forty, seeking young features and holding exclusive and clear preference in fashion. Urban Jungle is the rebranding concept for these new consumers. Henri Rousseau, an artist of impressionism has expressed the hidden beauty and basic sensibilities of nature. Crocodile Lady has established our new brand identity through inspiration of Rousseau’s expression of the jungle.


Winner of 2017 IF Award

ART MALLING is Winner of IF Award 2017

라이프스타일 쇼핑몰 아트몰링 ART MALLING이 세계 3대 디자인 어워드 중 하나인 2017 IF AWARD 커뮤니케이션 브랜드 부분에서 위너로 수상하였습니다. 백화점이나 아울렛과 차별화된 라이프스타일 쇼핑몰을 원하는 클라이언트의 요구에 맞추어 우리는 단순한 쇼핑을 넘어 고객의 다양한 기호와 취향을 만족시키는 감성 놀이터의 개념을 창안하였습니다. 세계 최초로 브랜드 네이밍에 플렉시블 아이덴티티를 적용, ART를 중심으로 쇼핑 공간에 따라 전체 네이밍의 뜻과 형태가 변화하고, 이를 근거로 BI 디자인에 확장해, 선과 면이 만나는 3차원의 공간감과 변화를 가져와 새로운 개념의 감성 놀이터가 되도록 하였습니다. 플렉시블 네이밍은 스페이스까지 확장해 들어가, 공간적 구획을 기존의 카테고리로 구분하는 것이 아니라 고객의 감성에 따라 나누어져 자신의 취향에 따른 쇼핑 경험 즉 감성 놀이를 경험할 수 있도록 하였습니다. 세계 최초의 플렉시블 네이밍 아이덴티티와 이를 Brand Identity, Space Identity까지 확장하여 감성 놀이터라는 하나의 종합 예술(ART)를 표현한 것이 본 프로젝트의 가장 큰 특징입니다.

The Art Malling Project is a project carried out to launch the shopping mall brand of Hyungji, Korea’s No. 1 fashion group. It is a project aimed to create the overall identity of the shopping mall which includes naming and designing of its BI and spaces. In order to differentiate the new mall from existing ones, we applied the concept of an emotional playground which satisfies the diverse tastes and preferences of customers instead of limiting it to a space for shopping. In order to achieve this, we became the first in the world to apply a flexible identity to the naming. Centered upon the keyword, “ART”, we allowed the meaning of the name to change according to the characteristics of the shopping space. This type of naming concept was expanded to the BI design and SI strategy resulting in an emotional playground attained through the transformation of 3D spatiality and colors in places where lines and planes come together.

 What is IF DESIGN AWARD?

미국의 IDEA, 독일의 레드도트 디자인 어워드(reddot design award)와 더불어 디자인 어워드 가운데 가장 공신력을 인정받고 있으며 1953년부터 독일의 하노버에서 실시해 오고 있다. 가전, 컴퓨터, 조명기구, 의약품 등 10개의 분야의 제품을 심사한다. 심사기준은 실용성, 안전성, 내구성, 인간공학적 배려, 독창성, 환경과의 조화, 자원절약과 재활용, 용도/기능의 시각화, 고품질의 디자인, 감각적/지적 자극 등 10개 항목이다. 매해 세계 각국의 디자인 분야에서 영향력 있는 20명으로 구성된 심사위원단이 심사하고 있다.


Art Malling Brand Identity

Art Malling

The Art Malling Project is a project carried out to launch the shopping mall brand of Hyungji, Korea’s No. 1 fashion group. We applied the concept of an emotional playground which satisfies the diverse tastes of customers.

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BO42 Project

B/O 42 Project

ART MALLING, the largest lifestyle shopping mall in western part of Busan, has established a exhibition space on the 15th floor to provide local residents with artistic and cultural experiences. The project has been designed for the first exhibition contents along with the concept of the exhibition space.

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Ragello Brand Renewal

Ragello

RAGELLO’s re-branding project is aimed at the sophisticated beauty of mature women. With the message that the change of time can not come into beauty, we took the concept of a salon, a haven for eternal women. The motif of eternity is expressed through the artistic value of Art Deco as an integrated brand design.

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