Tomorrow People’s Work is Soul Branding Creation

저희의 브랜딩 창조 작업은 혼魂Soul을 담은 Soul Branding을 지향합니다. 혼魂Soul이란, 사람의 몸과 마음에 깃들어 있으며 그 사람이 누구인지를 결정하고 말해주는 비물질적인 바탕 Substructure입니다. Soul Branding이란 말 그대로 브랜드의 자기다움으로 남들과 다른 차별화를 만들어가는 브랜딩 과정 그 자체를 가리킵니다. 혼魂Soul이라는 것은 비물질적인이며 보이지 않는 것 그래서 쉽사리 획득할 수 없는 무형의 정신 자산입니다. 그러나 모든 사람은 각자 자기만의 혼을 지니고 있고 삶에 대한 이야기와 신념 그리고 말과 행동을 통해 남들과 다른 혼을 실현시켜 나갑니다. 브랜드도 이와 마찬가지입니다. 모든 브랜드에는 저마다의 혼魂Soul을 품을 가능성을 가지고 있습니다. 우리는 이 가능성에서 모든 브랜딩 작업을 시작합니다.

Our branding creation work is aimed at Soul Branding with soul. Soul魂 is a non-material background substructure that lies in the body and mind of a person and determines and tells who the person is. Soul渾 Branding refers to the branding process itself, which makes differentiation from others with the brand’s essence. The Soul is immaterial and invisible so it is an intangible spiritual asset that can not be easily acquired. However, each person has his soul and realizes own real soul through his stories, beliefs, words and actions about life. Branding is the same. All Brands have the potential to have their own Soul魂. We start all branding work from this possibility.

Soul Branding is Art Branding

투모로우피플은 월드 브랜딩 위원회 회원으로 글로벌 비즈니스를 지향하는 브랜더에 적합한 컨셉, 전략 및 디자인을 체계적으로 제안합니다. <정보화> 사회에서 이른바 <컨셉과 감성> 사회로 전환하면서 이성과 감성이 조화된 신-인류가 탄생하였습니다. 저희의 World Branding은 하이컨셉 즉 예술적, 감성적 아름다움을 창조하는 능력과 하이터치 즉 공감을 이끌어내는 능력을 바탕에 둔 브랜딩 컨셉 전략을 제공합니다. 특히 예술은 창조적인 브랜딩 작업을 위한 영감의 원천이 됩니다. 예술의 역사가 보여주는 인간 정신의 자유로움과 상상력은 브랜딩 정신의 날실이 되며, 당대의 정신을 품은 예술가들의 작품은 브랜딩 창조의 씨실이 됩니다. 예술로부터 시작하여 예술로부터 마무리하는 저희의 전략은, 브랜딩의 예술화 혹은 예술의 브랜딩화를 지향합니다.

Tomorrow People is a member of the World Branding Committee and systematically suggests concepts, strategies and designs that are appropriate for global business-oriented brands. From Intelligent Society to so-called “concept and emotion” Society has created a new mankind that combines reason and emotion. Our World Branding provides a branding concept strategy based on the ability to create high concept – artistic and emotional beauty – and the ability to create high touch or empathy. In particular, Art is core source of inspiration for creative branding. The freedom and imagination of the human spirit that the art history shows are the warp of the branding spirit, and the works of the artists who have the spirit of the contemporary age become the basis of branding creation. Our Strategy, starting from art and finishing from art, aims at the art of branding or branding of art.